28 en 29 mei

29 mei 2017 - Los Arcos, Spanje

IMG_6029de duitse vrienden

Punta la Reina naar Estella - 22 km

Vandaag stond iedereen bijna om 5.15 op. Ik ben nog blijven liggen tot 6.15. Ontbijt gemaakt, alles ingepakt. En toen bleek dat ik mijn bril niet kon vinden. Overal gezocht en opeens dacht ik oke dan maar geen bril, ik heb mijn zonnebril. Vandaag weer stygen en dalen. Opeens kwam ik mijn Duitse vrienden weer tegen. Heel leuke mannen zijn dat, gelijk werd er een broodje voor mij gemaakt. Onderweg spreek je zoveel aardige mensen. Later zag ik de Duitsers en toen was er nog een meisje bij. Zij had een zere knie, dus het laatste stuk tot Estella ben ik bij haar gebleven. Zij was daar blij om. Samen een herberg gezocht, de 1e was dicht en daar was een aardige Spaanse heer die zag dat Jeannine slecht liep en hij heeft ons naar een andere herberg gebracht en toen was het klaar voor haar. Zij blijft hier morgen. Ik ga gewoon verder, ik heb nergens last van. Goed getraind, dat doen jongelui niet. Om 14.30 aangekomen in Estella. Het was een herberg van een kerkgenootschap, maar heel aardige mensen. 's Avonds heb ik gekookt en lekker samen gegeten.

IMG_6032de herberg in Estella

Estella naar Los Arcos - 22 km

Vanmorgen om 6.30 ging ik weer op pad. Na 1 uur begon het te onweren en te regenen. Ik ben gaan schuilen en heb voor het eerst mijn grote poncho gebruikt, die kan ook over mijn rugzak heen. We kwamen bij een fontein daar kon je wijn uit tappen, dat heb ik niet gedaan. De Fransen natuurlijk wel. Het bleef maar regenen. Maar ja dat hoort er ook bij. Alle mensen onderweg zijn zo vriendelijk, ze helpen me ook als ik mijn waterfles niet uit mijn rugzak krijg. Anders moet ik hem afdoen en dat is zwaar. We kwamen in Azqueta aan en daar was eindelijk iets te drinken en te eten. Ik neem onderweg steeds een tortilla, in plaats van brood, heel lekker. En toen begon de 12 km naar het eindpunt Los Arcos. Alleen maar door koren velden er kwam geen eind aan. Ruim 3 uur lopen en het bleef steeds een beetje regenen. 14.00 was ik in Los Arcos. Hier slaap ik even duur bij een particulier, ik wilde even alleen slapen. Een aardige oude heer die 2 kamers verhuurd, hij doet mijn was en ik kreeg lekkere soep van hem. Hij spreekt alleen Spaans, dus mijn boekje erbij dan kom ik er wel uit. Nog steeds geen mankementen aan de benen, dus ik ga lekker. Bedankt voor de leuke reacties.

IMG_20170529_073331de wijnfontein

IMG_20170529_114343de saaie weg

IMG_6034de kamer bij de spaanse meneer

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Monique Ziere:
    29 mei 2017
    He buuf! Goh wat ga jij goed!
    Ik heb het idee dat we je voorlopig niet terugzien en dat je gewoon doorloopt naar de finish! Top hoor!
    Nog veel wandelplezier!
    Groet van je buren
  2. Les:
    29 mei 2017
    Hi Symone, wat leuk om te lezen dat het lopen zo lekker gaat en dat iedereen zo vriendelijk is. Bril weer gevonden? Veel plezier!
  3. Tony:
    31 mei 2017
    Jeetje mam wat stoer allemaal. Jij bikkelt lekker door zo. Ja en heel goed dat jij wel hebt getraind! En wat schrijf je leuk!!