29 juni

29 juni 2017 - Santiago de Compostella, Spanje

Santiago de Compostella

Vanmorgen om 7 uur opgestaan, ontbijt genomen in de herberg. Om 9 uur zijn wij met de bus vertrokken naar Muxia, dat was 1 1/2 uur rijden. Heel mooi op een klip aan de rand van de oceaan. Hoge golven, veel foto's gemaakt. Markus maakt veel selfies, dat kan ik dus niet. Er stond een grote kerk deze was gerestaureerd, mooi gedaan. We bleven daar 1 uur. Bus weer in naar Finesterre. Daar komen de lopende pelgrims aan, wel een prestatie want het is toch weer 4 dagen lopen vanuit Santiago. Voor de pelgrims is het een rare aankomst, zoveel toeristen het lijkt wel Volendam . Daar staat een km paal met 0 km. Ze zeggen dit is het einde van de wereld. Iedereen maakt veel foto's. Daarna naar de stad daar hebben wij lekker vis gegeten, want het is een echte vissersstad. We kwamen ook Madelin uit Denemarken weer tegen. Zo'n spontane meid zij was eerst met haar moeder, die was al naar huis, maar zij was naar Finisterre gelopen. Even bijgepraat leuk hoor. Weer terug naar de bus toen gingen we naar een waterval, klein dingetje, maar de rotspartijen er omheen waren geweldig. Weer verder naar de grootste horreo van Galicie. Vroeger bewaarden ze daar de voorraden in. Ze mogen ook niet gesloopt want het is nationaal erfgoed. Weer verder terug naar Santiago. Het was een mooie tocht echt vakantie deze dag, om 18.30 waren we weer terug. Eerst naar de herberg en toen de stad in, wat drinken en eten en kijken of we nog bekenden zagen. Later heeft Markus nog een meisje weer gezien, ik had haar zuster gezien. Zo apart. Om 10 uur terug naar de herberg, ik ben naar bed gegaan en Markus is nog beneden blijven praten met pelgrims.

IMG_6266

IMG_6289

1498755398831

1. Anke:
    30 juni 2017
    Heerlijk Symone zo'n dagje en wat jij verteld zo herkenbaar. Wij hebben vorig jaar Santiago, Muxia en Fisterra gelopen inderdaad een pittige tocht. Misschien nog iets voor jou voor als je voeten weer willen
    lopen dan een korte camino hahaha. Nu nog 1 dag Santiago lekker slenterenen genieten. Wij gaan dit jaar niet maar missen het nu al. Heel veel plezier en geniet ervan. Wil graag je verhalen nog eens horen terzijnde tijd.
    Groetjes Anke en Ben.
  2. Tony:
    30 juni 2017
    Mooi tochtje mam heb je zo ff gemaakt met die bus. Lijkt me heel gaaf om die 0 KM te zien! Daar heb je toch maar ff flink je best voor gedaan. Nog 1 dagje en dan vlieg je weer terug, veel verhalen en een enorme ervaring rijker!!
  3. Nel:
    30 juni 2017
    Lieve Symone, kunnen het niet afwachten dat je weer thuis bent, om ook al je mooie verhalen te horen. Goede reis. Dikke kus Theo en Nel