30 juni

30 juni 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Santiago de Compostella

Vandaag om 8.30 opgestaan, ontbeten en rustig alles ingepakt. Ik wil mijn wandelschoenen in mijn rugzak hebben maar dat valt niet mee. Ik heb zo'n grote blaar op mijn grote teen dat ik liever mijn sandalen aan heb. We gaan zo onze rugtassen naar ons hotel brengen. Om 10.00 zijn we naar het hotel gegaan. We konden direct inchecken, eerst lekker gedoucht want dat is in de herberg in de rij staan. Daarna om 12 uur wat gegeten en toen gingen we winkelen. Ieder apart, wij wilden wat anders aan als de pelgrims kleren. Ik heb een 3/4 broek en een shirtje gekocht. Markus was ook geslaagd. Terug naar het hotel daar hebben ze mijn instapkaart uitgeprint. Nu zijn we even aan het relaxen. We zijn nog even wat gaan drinken in ons befaamde café.  Nog eenmaal de stad rond gelopen en als afsluiting heerlijk samen gegeten. Ik heb gevraagd of Markus het niet vreemd vond om met mij samen te zijn. Hij antwoordde helemaal niet het was juist gezellig zo samen. Dat is toch goed om te horen. Ik ga nu proberen alles in mijn rugzak te krijgen. En dan slapen,  morgen om 7 uur staat de taxi voor.