18 juni

18 juni 2017 - Pereje, Spanje

Camponaraya naar Pereje - 20 km

Gisteravond gezellig met een engelse man en vrouw zitten eten. Het bleef de hele nacht warm in de herberg. Vanmorgen om 6.00 gestart met lopen. Het was doodstil in het stadje. De eerste 5,7 km ging door de wijngaarden en de bossen. Om 8.30 was ik in Cacabelos en heb daar ontbeten. Vanaf daar kon je kiezen voor de route langs de hoofdweg of de alternatieve weg. Ik dacht het is nog vroeg ik neem de alternatieve weg. Het was mooi door de wijngaarden, maar ook weer stijgen en dalen. Om 10.30 kwam ik aan in Villafranca del Berzo, dit is het wijngebied van de Berzo wijn. Even wat gedronken, ik zou daar blijven maar het was nog zo vroeg en nog niet heel heet dus ik besloot nog 4,3 km verder te gaan langs de hoofdweg, dat was het kortst. Maar toen werd het al warmer, veel gestopt en om 12.30 was ik op mijn eindbestemming Pereje. Eerst even een broodje gegeten en toen naar de herberg. Er is er maar een. Voor het eerst geen stapelbedden, maar een gewoon mooi houten bed. Er waren al 2 Engelse dames en de rest Spaanse mannen. Die zijn druk,dat praten maar door. Later kwam er nog een Amerikaanse dame. Gelukkig is het beneden en de ramen kunnen open dus het is niet heel warm. Buiten is het weer tropisch, dit blijft de hele week zo. Het is nooit zo heet in juni, dat heb ik dus weer. Vanaf morgen komen er weer bergen. Dus even kijken hoeveel km per dag ik ga doen. Maar ik geniet nog iedere dag. Het is nu 39 gr. Later gezellig met de dames gegeten in het enige restaurant dat er was.

IMG_6184

IMG_6187

1. Con:
    18 juni 2017
    Wat een reis en wat een hitte! Diepe respect hoor! Hopelijk blijf je genieten van alles xxx
  2. Nel:
    18 juni 2017
    Lieve Symone, doe het a.u.b. rustig aan, met deze temperaturen moet je het echt rustig aan doen. Dikke kus Theo en Nel.
  3. Ilse:
    19 juni 2017
    Ik heb 3 dgn mijn mail niet gelezen en heb net de 3 verslagen van je gelezen.
    Net als alle andere die je volgen heb ik diep respect voor je.
    Zoooo warm en dan zo'n prestatie neerzetten, petje af.
    Ohnee laat hem maar op tegen de warmte.
    Succes verder en geniet lekker van de luxe die je jezelf af en toe veroorloofd.