17 juni

17 juni 2017 - Camponaraya, Spanje

Molinaseca naar Camponaraya - 16,5 km

Gisteravond bleef het nog steeds 32 gr. Maar lekker geslapen in het hotel, heerlijk koel. Vanmorgen om 6 uur opgestaan, ontbijt gegeten en om 6.30 op pad. Het duurde lang voor ik het dorp uit was, heel langgerekt en grote villa's. Het gaat daar goed. Gisteren was het hele dorp in de rivier aan het zwemmen, het leek wel het Wijde Wormerbad. De eerste 7 km ging door een gevarieerd landschap, het is hier heel groen en leuke kleine plaatsjes waar je doorkomt. Uiteindelijk kwam ik in Ponferrada aan. De route ging langs het kasteel van de Tempeliers, heel mooi maar het was nog niet open. Daar even wat gedronken en croissant gegeten. Toen de weg vervolgd, ik was op zoek naar een opticien ( mijn bril is stuk er is een piep klein schroefje uitgevallen en dat krijg ik er niet in) opticien gevonden maar die ging pas om 10.00 uur open. En omdat het vandaag 37 gr wordt dacht ik daar ga ik niet op wachten. Ook moest ik nog een pinautomaat vinden, maar daar heeft een aardige Spaanse mevrouw mij bij geholpen, dus ik kan weer even voorruit. Zonnebril op sterkte maar opgezet, wel lastig. De volgende 10 km werd het steeds heter en geen schaduw, om 11.30 dacht ik dit is gekke werk het was toen 29 gr, ik ben gestopt in het eerste plaatsje dat ik tegenkwam. Het is een keurige herberg ik ben nog de enige. Ik heb eerst uitgerust en daarna de was in de machine gedaan. Dat is iedere dag de belangrijkste taak, meestal op de hand wassen maar soms doe ik luxe. Het is lastig zonder bril maar hier is geen opticien in het dorp, dus ik zit nu steeds met mijn zonnebril op, heel gek. Het blijft de hele week zo warm, dus de etappes worden korter, anders hou ik het niet vol. Dit is het even voor vandaag.

IMG_20170617_123239

IMG_6177

IMG_20170617_100129

IMG_20170617_091314

1. Monique Ziere:
    17 juni 2017
    Ik zet mijn petje voor je af! En dat elke dag! Topper!
  2. Anke:
    17 juni 2017
    Pppppfffff, Symone wat tref je het zegt met die warmte .niet echt lekker zo. Gelukkig kan je stoppen wanneer je wilt. Het hotel tegenover het kasteel daar sliepen we 1 nacht. Waar jij nu loopt staan onze voetstappen ook zo herkenbaar jou verhaal. Rust lekker uit je was is zo droog. Hier wordt het ook warm en morgen 27 graden. Veel plezier en wederom Buen Camino Anke en Ben.
  3. Anke:
    17 juni 2017
    Ppppfffff Symone wat tref je het zegt met die warmte niet normaal. Maar gelukkig kan je stoppen wanneer je wilt hellemaal gelijk heb je. Het hotel tegenover het kasteel daar hebben wij voor 1 nacht geslapen. Het is zo leuk jou verhaal loop weer onze Camino met jou mee. Ga nu maar lekker rusten je was zal wel droog zijn met deze warmte en rust goed uit. Je gaat het halen en er komen nog veel mooie stukken echt genieten.
    Wederom weer Buen Camino voor morgen groetjes Anke en Ben.
  4. Nel:
    18 juni 2017
    Hoi Symone, dat zijn geen normale temperaturen om te lopen, dus pas wel je tempo daar op aan, er zit niemand achter je aan. Dikke kus Theo en Nel.