19 juni

19 juni 2017 - Las Herrerías, Spanje

Pereje naar Las Herrerias -  14 km

Om 9.00 gaat iedereen zich klaar maken voor de nacht,  want we gaan weer om 5.30 op vanwege de warmte. Vannacht werd het ineens veel kouder, ik heb met mijn jas aan geslapen, want het raam stond open maar dat kon ik niet dicht doen, omdat er een vrouw met haar lijf voor lag. Om 6.00 konden we al ontbijten, dat was wel lekker. Dus om 6.15 ging ik alweer op stap, het was heerlijk buiten, afgekoeld. 4.7 km langs de hoofdweg gelopen naar het volgende dorp, daar zaten 3 Duitsers bij de herberg die ik al eerder had gezien. Dus ik even stoppen, zegt die vrouw tegen mij ik ben blij dat ik je zie, want er was een ongeluk gebeurt met een vrouw alleen en zij dacht dat ik dat was. Ik zei gelukkig niet want ik loop niet zo lang door in de warmte en dat had die ander wel gedaan. Ik weer verder gelopen ik werd soms ingehaald door anderen dat maakt mij niet uit, ik loop mijn eigen tempo. Ik kwam in de plaats aan,  waar ik zou gaan slapen. Maar het was pas 10.00 dus ik dacht dat is erg vroeg en het is niet zo warm ik loop nog even door.  Uifeindelijk kwam ik om 11.00 aan in Las Herrerias, bij een mooie herberg, ik naar binnen bleek het een Nederlandse eigenaar te zijn, zij waren vorig jaar begonnen.  Dus dat was makkelijk praten, vlak daarna kwam er een Belg aan die ik vanmorgen al gesproken had en die kwam hier ook slapen. Maar we moesten nog even wachten want de kamers waren nog niet klaar. Zo'n gezellige man, we hebben later samen geluncht en nog lang buiten gezeten.   Hij heeft mijn bril gemaakt, dat is fijn. Hij is nu even gaan liggen en ik maak mijn verslag voor jullie. Vanavond kunnen wij hier ook eten, dat is wel gezellig, er zijn weinig pelgrims hier. Iedereen gaat verder om de berg over te gaan, dat gaan wij morgen doen, dan zijn wij nog goed uitgerust. Wij hopen dat het helder is, want het heeft even geregend maar dat was wel even lekker na al die hitte. De berg ligt op 1306 mt maar het schijnt geleidelijk omhoog te gaan. Ik ga het morgen allemaal zien. Bedankt voor de reacties, maar ik zorg goed voor mezelf ook in de hitte ik stop op tijd en doe rustig aan.

IMG_20170619_204139

IMG_20170619_094745

1. Anke:
    19 juni 2017
    Hoi Symone, heb het boekje met de route op tafel en kan je zo helemaal volgen. Maar wat een warmte niet echt fijn wandelen zo, maar je ziet je kan overal slapen ook als je lekker vroeg stopt. Morgen naar O Cebreiro een leuk klein plaatsje en de weg er naar toe als je rustig loop goed te doen. Wat zal je genieten van al die mensen om je heen van over de hele wereld.
    Heel veel plezier en Buen Camino.
  2. Corina:
    19 juni 2017
    Dat heb jij weer hittegolf in Europa maar zo gaat het goed toch. Vroeg starten en 's middags siësta. Je schiet al aardig op richting Santiago, maar vooral genieten onderweg hoor. Xx
  3. Con:
    Succes weer morgen!!
  4. Nel:
    19 juni 2017
    Wat weer een leuk verhaal, iedere keer weer een feestje om jou bericht te lezen, heel veel succes morgen.
    Dikke kus Theo en Nel.
  5. Corry:
    20 juni 2017
    Hey Symone,
    Wat een leuke verhalen en wat goed dat je voor de ergste hitte stopt, dat kan niet goed zijn voor je lijf.
    Nu samen met de Belg de berg op? Gezellig en dan heb je ook een beetje steun aan elkaar.
    Succes voor de komende etappe!
    Liefs en groetjes,
    Corry
  6. Guri:
    20 juni 2017
    Je wandelverhalen zijn leuk om te lezen en Santiago komt steeds dichter bij.Dikke kus Guri en Henk.