9 juni

9 juni 2017 - Castrojeriz, Spanje

Hornillos del Camino naar Castrojeriz - 20,8 km

Vanmorgen om 6 uur opgestaan, ontbijt was prima verzorgd alles vers. Daarna om 6.45 vertrokken. Het was een rustig begin, maar dat veranderde weer snel. Het werd weer klimmen maar de natuur was prachtig zo in de ochtend. Het was 8,5 km lang, halverwege zat ik uit te rusten, kwam Markus aan. Hij was helemaal in tranen, dat is vreemd zo'n grote vent zien huilen. Ik heb hem getroost, maar hij wist niet hoe het kwam. Ik zeg dan moet het zo zijn. Na wat troostende woorden ging hij weer verder. Ik ook weer verder. Eindelijk kwam ik in een dorp aan Hontanas. De 1e bar ging ik heen en daar zat Markus ook. Het ging alweer wat beter, ik was toch bezorgd, je blijft toch een moeder. Lekker wat gegeten en gedronken en uitgerust en daar ging ik weer. De volgende beklimming kwam eraan en het werd alweer warmer en het was pas 10.00 uur. Dit was een kleine etappe naar San Anton. Weer terras uit de zon en weer Markus. Hij voelt zich goed zegt hij. Nu door naar onze eindbestemming, Castrojerez. Ik heb de 2e herberg genomen, vrij nieuw en aardige mensen. Zij komt uit Korea dus er zitten veel Aziaten. Vanavond een Koreaanse maaltijd. Markus niet meer gezien, het is zo'n lang dorp en het is 27 graden, dus ik ga niet zoeken. Ik wilde morgen met de bus verder, maar dat kan pas om 17.30 en dat is erg laat, dan is er geen slaapplaats meer. Ik was het zat die hitte, maar nu moet ik wel. Dus nog vroeger vertrekken. Ik heb trouwens 1 blaar, dus even behandelen.

IMG_6111

IMG_6112

IMG_6116

1. Anke:
    9 juni 2017
    Hoi, hoi gaat lekker vroeg starten is inderdaad lekker wandelweer. Je gaat lekker zo te lezen. Wat mooi dat je die Markus kom trosten zat er even door heen zo te lezen.
    Tot morgen weer Buen Camino.
  2. Nel:
    9 juni 2017
    Hoi Symone, die Markus gaat als een rode draad door je Camino, maar voor die jongen ook fijn dat je hem kunt troosten, jullie zijn tenslotte al oude bekenden.
    Dikke kus van ons.
  3. Charlotte Winter:
    Hoi Symone,

Respect hoor, hoe jij loopt!!! Wat een verhalen zeg, geweldig. Heel veel sterkte met het vervolgen van je tocht. We blijven je volgen.

grtjs,
    Charlotte en Rinus
  4. Olga:
    11 juni 2017
    Hoi schoonzus, wat een onderneming zeg, zo'n wandeltocht. Petje af hoor, ik kan zien dat het af en toe afzien is. Maar jij bent een echte bikkel die natuurlijk niet van opgeven weet. En ik begrijp inmiddels met de zegeningen vanuit het klooster!! Bij terugkeer kun je gelukkig nog op de Marktstraat terecht "in exelsis deo". Nou, ik zit hier in de schaduw met een biertje en jij maar zwoegen daar in zuid europa. Houd vol, wij lezen je reisverhalen met plezier en steunen je mentaal! Groeten uit Assendelft vanOlga en Piet