25 juni

25 juni 2017 - Arzúa, Spanje

San Xiao do Camino naar Arzua - 26 km

Vanmorgen ging de wekker af bij de dames op mijn kamer. Niemand stond op, dus ben ik eruit gegaan. Ik ben snel klaar, even wat water drinken en op pad. Het was nog erg donker buiten dat is niet handig, ik heb dit nog nooit gedaan. Toen kwam er een groep langs met lampjes en ben ik even aangehaakt. Maar om 6.15 was het licht. Na 30 minuten was daar de bar om te ontbijten. Ik heb daar weer de 3 Amerikaanse dames ontmoet. Ik weer verder ben ik even onderweg bedenk ik me dat ik niet betaald heb. Dit is me nog nooit gebeurd, maar ik ging niet terug. ( erg he). Het was lekker koel in de ochtend en er kwamen weer veel bergen en dalen. Ik had gisteren een grote blaar op mijn grote teen, uitgeknepen en zien hoe het gaat. In Melinde even thee gedronken en daar waren de Amerikaanse dames weer. Zij zeiden kom bij ons zitten. Het was een moeder en haar dochter en nog een meisje die ze onderweg hadden leren kennen. Heel gezellig. Je moet nu veel meer stempels halen onderweg, dat is niet eerlijk alleen omdat de Spanjaarden die laatste 100 km doen. Wij hebben onderweg al veel stempels gehaald maar die tellen dan minder mee. Als je in Santiago komt krijg je een certificaat met deze stempels. Het werd weer steeds warmer en zweten als je omhoog moet. Ik doe dan heel rustig aan. Er stopte nog een Spanjaard hij vroeg of het goed ging, wel aardig even samen gepraat met handen en voeten. Later was er een vage splitsing en hij ging rechts ik dacht ik volg hem en het kwam goed. Nog even wat gedronken in een plaatselijke bar, ik kreeg er nog een plakje cake bij. Aardig toch. Toen kwam er nog een pittig stuk tot de stad Azura waar ik nu verblijf. Een nette albergue op 3 hoog en restaurant op 1 hoog. In de stad is niets te beleven. Maar morgen begint hier de 18,5 km zonder voorzieningen staat in mijn boekje. Dus ik heb brood gekocht voor onderweg en een banaan. ik eet nooit bananen maar dat schijnt goed te zijn en veel water dat heb ik altijd voldoende bij mij. Ik denk dat ik dinsdag in Santiago aankom en zaterdag vlieg ik naar huis.

IMG_20170625_195425IMG_6230

1. Guri:
    25 juni 2017
    Nou symone nog twee dagen lopen dan zit het er op je kan trots op je zelf zijn.Wij vinden je een kanjer.
    Dikke kus Guri en Henk
  2. Anke:
    25 juni 2017
    Weer dichter bij Santiago. Inderdaad is er in Azura niets te beleven.
    Maar tot Pedrouzo is het 19 km goed te doen lijkt mij. Wij wensen veel plezier en succes morgen Buen Camino.
  3. Bernadet:
    25 juni 2017
    Hallo Symone, Hoorde van Nel over je reisverslag en heeft deze ook aan een stuk doorgelezen.Wat een reis, vol bewondering en wat een doorzetting vermogen maar dat je er zou komen verbaast me niets:-)nog heel veel succes de laatste kilometers geniet er lekker van. Grtjes Bernadet
  4. Con:
    Zet hem op de laatste 2 dagen! Wij zijn super trots op je!! X
  5. Manu:
    Lieve Symone,
    Wat kan je straks terug kijken op een bijzonder mooie ervaring! You did it.
    Een reis om nooit meer te vergeten en dit keer heeft je lichaam je niet in de steek gelaten. Veel nieuwe en aardige, leuke mensen ontmoet. Je zou het tegenwoordig niet denken maar wat is de wereld toch mooi. Geniet nog van je laatste paar dagen. Je mag met recht trots zijn op jezelf.
    Lieve groet van Manu
  6. Tony:
    26 juni 2017
    Ja precies wat Manu zegt. Zo bijzonder al die mensen. Slapen met meerderen en iedereen blijft gewoon bankje spullen af. Hulp van alle kanten en allemaal gefocust op het doel Santiago. Je beseft echt niet als buitenstaander wat dit allemaal inhoud. Maar dankzij jouw blog wel mam!

Laatste twee dagen. Wat een fantastisch gevoel moet dit je geven zeg! Dat klimaat is erg goed voor je!

Veel plezier nog mam morgen met je laatste dag! Buen Camino en el último día de Santiago