24 juni

24 juni 2017 - Narón, Spanje

Gonzar naar San Xiao do Camino - 20,7 km

Gisteravond was het best rustig in de herberg, ik heb goed geslapen en wilde niet heel vroeg weg. Maar iedereen begon om 5.30 te lopen en in te pakken, toen de grootste groep weg was ben ik ook opgestaan. Om 6.00 ging ik op pad met nog 3 jongelui. Het werd al snel licht en zij gaan toch sneller. Ik vind het wel lekker rustig alleen in de vroege morgen, na 20 minuten even gestopt voor ontbijt. Daarna de weg vervolgd, voor 7 uur had ik alweer wat heuvels beklommen. Niemand ging me voorbij, tot 8.30 toen ik even thee en toast ging eten. Daar waren ook de 3 jongelui van vanmorgen weer, wel leuk om ze te spreken, maar zij doen 30 km vandaag. Het is heel mooi in Galicie, veel groen. Ze hebben hier al 3 maanden geen regen gehad, dus iedereen hoopt daarop. Ik nog even niet. De route vandaag ging door vele kleine dorpjes, heel leuk om te zien. Alleen ze hebben hier veel kleine boertjes met koeien en deze gaan iedere dag door het dorp naar de wei, een herdershond begeleidt ze net als bij ons met de schapen. Het hele dorp ligt dan ook vol koeievlaaien. Later nog eenmaal gestopt voor de thee, daar kwam ik nog een Engelsman en een Amerikaan tegen, die had ik ook al vele malen gezien. Even lekker bijgepraat. Ik kwam in Palais de Reina aan, grote plaats, maar het was pas 11.00 dus ik dacht ik ga nog een dorp verder dat was 3,5 km. Ik kwam het dorp in en ik dacht wat een oude troep, maar de herberg is super netjes, 6 bedden voor dames en 6 voor heren. Aardige jonge mensen runnen het. In de avond is het gezamenlijk eten. Eerst een broodje gegeten, gedoucht, de was gedaan en toen even de ogen dichtgedaan. Er zijn nu nog 3 Italiaanse dames bij gekomen. Ik zit nu lekker buiten het verslag te maken. Nog 66 km te gaan, dus ik denk als alles goed gaat over 3 dagen in Santiago te zijn. Dus nog een paar verslagen en dan zit het erop.

IMG_20170624_174244

IMG_6229

1. Tony:
    24 juni 2017
    WoW mam wat gaaf zeg. Het einde komt nu echt snel in zicht. Wat loop je goed zeg en wat ken je je eigen tempo goed. Vind het echt zo knap van je. Me van te voren nooit gerealiseerd wat dit zou inhouden. Echt stoer je mag zo trots zijn! Xx
  2. Les:
    24 juni 2017
    Hi Symone, wat een prestatie! Nog maar 66km, super. Een tijdje geleden had je niet gedacht dat jou dit nog een keer ging lukken en nu is het einde in zicht. Een prachtige ervaring, maar ook wel lekker als je weer thuis bent. Roxy kijkt ernaar uit
  3. Anke:
    25 juni 2017
    Hoi Symone, het komt helemaal goed met je deze km. Dat haal je wel. Leuk hoor dat we je volgen en in het boekje precies weet waar je zit. Zoveel bekend zie de route voor meer. Nog even te gaan en genieten van deze mooie dagen. Buen Camino.
  4. Nel:
    25 juni 2017
    Symone, wat ga je geweldig, nog 3 dagen te gaan, maar je blijft toch nog wel een aantal dagen in Santiago?, om te genieten van je prestatie ? Heel veel succes nog voor de laatste kilometers.
    Dikke kus van ons.
  5. Ilse:
    25 juni 2017
    Symone als je dit leest zul je nog rond de 55 km moeten lopen. Wat een prestatie. En wat maak je toch veel mee onderweg, met zoveel verschillende mensen uit verschillende landen, deze ervaring nemen ze je niet meer af. Het zal wel wennen zijn als je thuis bent. Kun je lekker "uitslapen" en rustig wakker worden. Heel veel succes de laatste dagen en geniet nog van alles wat je ziet en meemaakt