26 juni

26 juni 2017 - Pedrouzo, Spanje

Arzua naar Pedrouza - 19,2 km

Vanmorgen was ik als eerste wakker, zachtjes alles bij elkaar gezocht en naar de gang gegaan. Daar alles ingepakt en toen was ik mijn bril vergeten ik weer naar de zaal. Toen waren er wel mensen op. Om 6 uur op weg gegaan, het is een lang dorp. Ik had gisteren de naam niet goed vermeld het moest Arzua zijn na 10 minuten was er al een bar open, even vers sap en een donut genomen. Daar zag ik alweer een Spanjaard die ik al even niet gezien had, zo leuk hij herkende mij ook. De route vervolgd en het begon buiten het dorp direct met een forse klim omhoog. Dan ben je wel direct wakker. Het zijn 18,5 km zonder herbergen maar wel met barretjes om iets te drinken. Het was weer een mooie tocht door bossen en kleine dorpjes. De mensen hebben hier veel mooi bloemen staan, vooral hortensia's in diep blauw en paars. Om 8 uur was er weer thee en croissant, ik kwam de Amerikaanse dames ook weer tegen. Toen werd het even buffelen, mijn benen waren vandaag niet optimaal. Ik denk dat de vermoeidheid toeslaat.  Maar op 3 km van het eind van de dagetappe was daar een bar daar heb ik lekker een kop soep genomen, dat heeft me goed gedaan. Het laatste stuk ging het beter. Ik kwam in Pedrouzo aan en ging op zoek naar een herberg. De 2e was raak, wat een mooie herberg, heel licht en een rustig muziekje op de achtergrond.  Ik heb even gedoucht en mijn kleren in de wasmachine gedaan, want de sokken worden in koud water bijna niet meer schoon. Toen even een klein tukje en dan bij de supermarkt wat te eten gehaald. Ik ging het dorp in dat zit dus vol met herbergen en pensions. Het is hier ook heel druk met pelgrims zo vlakbij Santiago. Terug in mijn herberg weer even geslapen. Morgen de laatste 21 km. Ik vind het nu ook wel genoeg. Ik heb heel erg genoten en ben blij dat ik het toch heb kunnen doen,  dit had ik in januari niet gedacht.

IMG_6235

1. Nelis:
    26 juni 2017
    Super mam! De laatste loodjes, lijkt me ook heel mooi als je zo door de natuur loopt, succes met het laatste stuk, geniet er nog even van en ik zie je zaterdag, wij halen je van schiphol op.. (ik denk ik) Kus!
  2. Marjan Stam:
    26 juni 2017
    Succes met je laatste etappe. Morgen ben jij de winnaar!!!!!! Toch gelukt!!!Goed dat je het gedaan hebt en ga nog even een paar dagen genieten in Santiago. Liefs Marjan
  3. Con:
    Super goed!! Zet hem op het laatste stuk! Liefs
  4. Guri:
    26 juni 2017
    OP naar Santiago.En rust dan maar lekker uit die paar dagen.
    We zien elkaar wel weer in Wormerveer.
    Liefst Guri
  5. Anke:
    26 juni 2017
    Heel veel succes de laatste dag tot Santiago. Ook leuk dat je nog een paar dagen hier nog blijft even bijkomen. Als je tijd heb probeer een rondleiding op het dak van de Cathedraal te maken hebben wij vorig jaar ook gedaan. En misschien met de bus naar Fisterra doen veel mensen voor een dagje. Maar Symone geniet nog lekker tot zaterdag want dan is het over en dat is heel vreemd.
    Buen Camino.
  6. Yoeri:
    27 juni 2017
    Stoere tocht hoor! Geniet van de laatste paar dagen!
  7. Monique Ziere:
    27 juni 2017
    Ik heb inmiddels geen petje meer over die ik nog voor je af kan zetten! Topprestatie buuf!!
    En om uit te rusten kan je thuis al je verhalen bundelen .
    Ik zie je dit weekend. Veel plezier nog!
  8. Olga:
    27 juni 2017
    Lieve Symone het is je gelukt !!! Geweldig knap van je. Geniet nog een paar dagen daar. Zie je snel weer. Liefs Ol
  9. Corry:
    28 juni 2017
    Hoi Symone,

Ongelooflijk, zo razendsnel als je de tocht hebt volbracht, chapeau!!!! Ik kan me voorstellen dat het heel irritant is, die lopers die alleen het laatste meelopen, maar wat een leuke verhalen!
    Nog heel even doorzetten en dan genieten van Santiago zelf, veel plezier!