27 juni

27 juni 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Pedrouza naar Santiago de Compostela -  21 km

Vanmorgen voor de laatste keer om 6 uur vertrokken. Het had vannacht geregend en wat was nog donker, gelukkig liepen.er mensen voor mij met een lamp op hun hoofd. Het was voor 7 uur alweer stijgen en dalen. De ontbijt bar was pas om 8 uur en dan lust je ook wel wat. Vele mensen stopten daar, er waren veel kinderen onderweg, soms lastig van die groepen. Onderweg weer veel mensen gezien die ik al eerder had ontmoet. De benen zijn het zat om te lopen, dat merk ik ook. Ik ging vrij langzaam, maar ja dat is dan maar zo. Om 9.30 weer een stop gemaakt, een spaanse meneer zei tegen mij zal ik een.herberg reserveren. Ik zei dat is goed, dus ik met mijn telefoon het nummer gedraaid en de telefoon aan hem gegeven om te reserveren, helaas was vol. Toch aardig van die man. Weer verder gewandeld kwam ik op een plek met een groot standbeeld van de paus. Die was daar geweest en toen is er een heel vakantiedorp gebouwd, dat staat nu leeg. Ik kwam daar Alain tegen uit Engeland, die ik ook kende van.onderweg, ik ben met hem verder gelopen naar Santiago. Ik ben al een tijdje in de stad en opeens zie ik Markus op een bankje zitten. Hij omarmde me zelfs, zo apart hij was ook blij mij te zien. Dus ik ben bij hem op de bank gaan zitten en even bijgepraat. Daarna de stad in op zoek naar een slaapplaats. Dat viel niet mee alles was vol of heel duur. Uiteindelijk hebben wij nu samen een.kamer in een hotel voor een nacht voor €55. Morgen gaan we toch weer naar een herberg dat is goedloper. Maar eerst morgen naar de mis in de kathedraal om 12 uur. Moet heel speciaal zijn een groot wierookvat gaat heen en weer door de kerk. Wij zijn benieuwd. We hebben net samen wat gegeten en zijn nu aan.het uitrusten. Wordt morgen vervolgd.

IMG-20170627-WA0002IMG_20170627_074415IMG_6241IMG_6243

1. Lex en Gerrie:
    27 juni 2017
    Super Symone! Van harte gefeliciteerd! Een hele prestatie vinden we, vooral ook met die hitte die er vaak was. Geniet nog maar lekker na daar in Santiago. Je zult zien dat je nog veel meer pelgrims weer ontmoet! Lieve groetjes en nogmaals: VAN HARTE!
  2. Anke:
    27 juni 2017
    Gefeliciteerd Symone super dat je het gehaald heb. Kou, regen en hitte alles heb je getrotseerd knap van je. En nu nog een paar dagen genieten in Santiago. Lekker eten drinken en je Camino vrienden ontmoeten op het plein. Heel veel plezier en groetjes Anke en Ben.
  3. Monique Ziere:
    27 juni 2017
    Top gedaan Symone!!! Van harte!
    Geniet nog maar lekker daar en tot ziens thuis!
  4. Con:
    Super goed! Geniet maar extra nu! Liefs xxx
  5. Nel:
    27 juni 2017
    Geweldig, wat heb jij het goed gedaan zo heel "alleen" We zijn super trots op je, maar ga nog maar lekker genieten, uitrusten van je knappe prestatie . Dikke kus van ons.
  6. Charlotte Winter:
    27 juni 2017
    Super Symone, gefeliciteerd met deze loopprestatie. Petje af hoor!!!
    Veel plezier in Santiago!! Grtjs.
  7. Marjan Stam:
    27 juni 2017
    Hieperdepiep. Je hebt het gehaald. Mijn petje af en fijn dat je Markus weer hebt gezien. Ga morgen genieten van de dienst en van alle verhalen van de andere pelgrims.
    Liefs Marjan
  8. Tony:
    27 juni 2017
    Heel gaaf mam. Supertrots op je. Wat een tocht!! Geniet morgen van de mis en de dagen in Santiago!!
  9. Manu:
    28 juni 2017
    Wij maken een diepe buiging, chapeau!!!!
    Lieve Hollandse groet van ons XX