6 juni

6 juni 2017 - Burgos, Spanje

Atapuerca naar Burgos - 23 km

Vanmorgen weer om 6 uur opgestaan, kreeg ik een onwijze bloedneus. Uiteindelijk stopte het, daarna naar de bar voor ontbijt. Om 6.45 uur gestart. Het werd direkt weer klimmen, onderweg vroegen 2 Spanjaarden of ik ze op de foto wilde nemen. Dat is het leuke soms je verstaat elkaar niet, maar je begrijpt het wel. Uiteindelijk na een pad met grove stenen, op de hoogvlakte Matagrande (1081 m) stond daar een houten kruis, een chinees heeft van mij een foto gemaakt. Toen ging het weer dalen en om 10.45 was daar eindelijk weer een dorp, lekker thee en croissant gekocht. Daarna werd het zoeken naar de route, want er was er 1 via het industrieterrein en 1 via een landelijke weg. Maar het stond niet duidelijk aangegeven. Maar met elkaar vind je het toch. We kwamen langs het vliegveld van Burgos, ik wist niet dat het er was.  Om 11.45 was ik in Castanares even mijn yoghurt opgegeten en weer verder. Een mooie route door veel bossen en parken. Uiteindelijk dan in Burgos, ik wist niet waar de herberg was, maar er was nog een pelgrim en hij was Spaans, dus die vroeg hoe we er moesten komen. Nou Piet de Jong ik zit nu dus in een klooster en het is de bedoeling dat je de dienst vanavond volgt. Ja ik word nog katholiek!!!!. Maar netjes en niet druk. Morgen wil ik 2 nachten in een hotel in Burgos blijven. Maar ik had vandaag  geen zin meer om verder te gaan, ik was moe. Morgen kan ik gratis met de bus naar het centrum omdat ik pelgrim ben, dat zegt de mevrouw van het klooster Casa Emaus. Vandaag ook weer veel regen gehad, maar in Burgos schijnt de zon.

IMG_6087

1. Guri:
    6 juni 2017
    Leuk Symone je reisverslagen.Heb je al een leuke monnik ontmoet.geintje .hier is het rotweer koud.nou wandel ze en geniet ervan.dikke kus Guri
  2. Nelis:
    6 juni 2017
    Zo is dat, af en toe even je rust pakken mam, wij gaan straks naar de wielerronde in krnie, roxy slaapt bij de familie jansen. Nou veel plezier nog en een dikke kus van ons!
  3. Corina:
    6 juni 2017
    Als Oma de Jong het hoort :-) Een dienst bijwonen in een klooster. Goed dat je even een stop inlast het is tenslotte ook vakantie. Burgos schijnt een prachtige plaats te zijn dus veel plezier daar!
  4. Anke:
    6 juni 2017
    Geniet van deze mooie stad en heerlijk 2 nachten slapen in een hotel gelijk heb je. Veel plezier en met de rust dagen.
  5. Nel:
    6 juni 2017
    Je komt toch wel op de meest bijzondere plaatsen, maar dat maakt het natuurlijk helemaal speciaal. Maar ga nu maar even lekker uitrusten en genieten.
    Dikke kus van ons.
  6. Tony:
    7 juni 2017
    Echt mam, je moet wat gaan doen met dat schrijven!! Je verslagen lezen top! Veel plezier in Burgos na de zegen Gods...:-)
  7. Monique Ziere:
    7 juni 2017
    Hoi Simone
    Ben het helemaal eens met Toni over jouw schrijfwijze!
    Misschien baantje via jouw dochter ??
    Petje af voor jou en veel wandelplezier!