3 en 4 juni

4 juni 2017 - Villafranca Montes de Oca, Spanje

Santo Domingo de la Calzada naar Villamayor del Rio - 20 km

Vanmorgen om 6.30 opgestaan, yoghurt gegeten en op pad. Buiten de stad begon het te regenen, poncho aan. Toen ben ik fout gelopen een bordje gemist, op een gegeven moment denk ik, ik ga terug. Komen er 2 Koreanen aan en die zeggen dat het de goede weg is. Bleek dus niet waar. Wij weer terug, we hebben 8 km en 1 1/2 uur verkeerd gelopen, dat was balen in de regen. Toen weer op de juiste weg naar Granon, eerst ontbijt genomen en uitgerust. 8,5 km verder begint het te onweren en ik liep in het veld, gelukkig dorpje dichtbij. Daar ging iedereen schuilen in de herberg. Wel grappig al die mensen die dezelfde kant op gaan. Na 1/2uur iets droger dus weer op pad, maar ik had al bedacht dat ik niet veel verder ging. De herberg gezocht in Villamayor del Rio, ik was de enige, kamer voor 4 mensen maar ik bleef alleen. De vrouw heeft mijn was gedaan en om 7 uur kon ik ook daar eten. Later waren er nog 4 mensen gekomen.maar ja die spraken alleen Spaans en Italiaans en een beetje Engels. Het was toch koud die avond, ik ben ik bed gegaan , slaapzak en 2 dekens gepakt, het duurde lang voor ik warm was.

IMG_20170603_085823

Villamayor del Rio naar Villafranca Montes de Oca - 16,4 km

Vanmorgen 7 uur ontbeten in de herberg en om 7.30 gestart. Ik ben 10 min. aan het lopen begint het toch te regenen, niet normaal en weer onweer maar dat was wat verder weg. Ik liep een meneer voorbij die spastische benen had, maar hij liep wel de camino, zo knap. Om 9.45 eindelijk een dorp waar even de natte poncho uit kon, er zaten veel mensen iets te drinken. Het bleef de hele dag regenen, dat verveeld gauw. Uiteindelijk ben ik een dorp gekomen en bij het eerste onderkomen ben ik gestopt, het is wat luxe, maar wel lekker. En het regent nog steeds. Lekker groot bed, dus dat slaapt goed. Dit is het even voor vandaag. Ik heb alles verteld, nog een fijne pinksteren allemaal.

IMG_20170604_072140

1. Tony:
    4 juni 2017
    Leuk geschreven weer mam! Bizar al die regen. Voorzichtig met de onweer!! Goed dat je lekker luxe doet af en toe!
  2. Anke:
    4 juni 2017
    Hoi Symone, lekker dat je nu vroeg gestopt bent. Het is inderdaad niets aan met die regen alles nat en koud. Leuk weer om je verhaaltjes te lezen zo wandelen weet mee. Hadden je al gisteren de afgelopen dagen Ben zei al geen internet. Voor morgen Buen Camino.
  3. Corina:
    4 juni 2017
    Hey mam jammer dat het weer nu niet zo best is, maar wordt vast weer beter. Wij zijn vandaag bij Lage Vuursche aan het mountainbiken geweest. Erg leuk parkoers maar gelukkig niet zo inspannend als jouw camino Slaap lekker vannacht! Xx
  4. Monique Ziere:
    4 juni 2017
    Hoi buuf! Je gaat nog steeds top zo te zien dus dan duurt het ook nog tijd voor je weer thuis bent! Dus ga zo door! Nog steeds geen problemen met je benen?? Top hoor!
    Groet van je buren en veel wandelplezier!
  5. Marjan Stam:
    4 juni 2017
    Ik had je al gemist en dacht al vast geen wifi. Het is zo leuk om je te volgen. En het gaat nog steeds goed met de benen. Leuke foto's ook. Ga zo door Symone, het lukt je vast.
    ik volg jou en ik volg Joep ook, die zit nu in Iran, het gaat bij hem ook goed. Ik heb op Google Maps de plaatsen gemarkeerd waar jij gelopen hebt, dan zie je ook goed wat een stuk je al gelopen hebt.
    Liefs Marjan
  6. Olga:
    5 juni 2017
    Lieve Symone. Jeetje het is wel afzien voor je met al die regen en onweer. Maar je doet het toch maar!!! Super van je. Leuk om al je verhalen te volgen en dat je ook verschillende mensen weer steeds terugziet. Heel v eel succes maar weer en dikke kus van Piet en mij.
  7. Ilse:
    6 juni 2017
    Symone wat balen dat je steeds regen hebt, loopt natuurlijk een stuk minder leuk en ziet ook alles er anders uit.
    Ik hoop voor je dat het beter gaat worden.
    Hier was het heerlijk weer de afgelopen week. Vanaf vandaag wordt het minder dus zal het bij jou wel beter worden.
    Zijn je Duitse vrienden nu naar huis ?

Suc6
    Ilse