22 juni

22 juni 2017 - Sarria, Spanje

Triacastela naar Sarria - 25 km

Gisteren kwamen in de herberg 7 Amerikanen met elkaar aan en op mijn slaapzaal. Wat zijn het toch vreemde mensen, het was hun 1e dag op de camino en maar klagen dat het zo zwaar was, er was 1 man bij die was zo dik en vet, dat hij die dag gehaald heeft. 's Avonds is het de bedoeling dat iedereen om 10.00 uur stil is en gaat slapen. Behalve de Amerikanen die gaan gewoon door, ik heb er iets van gezegd. Toen kwam het eindelijk door. Maar vanmorgen om 5 uur ging de 1e wekker af en een vrouw ging direct met haar hoofdlamp op aan het rommelen, ik ging om 5.30 op toen was ze nog aan het inpakken. Ik pak mijn spullen bij elkaar en ga naar de gang en pak daar alles in, dan heeft niemand er last van. Om 6 uur vertrokken voor 22 km, het is de korte route volgens het boekje. De lange route is 30 km en daar had ik geen zin in. Het was eerst nog donker maar ik was niet de enige die vroeg op pad was. Het ging direct door het bos en omhoog, was nog te doen wel direct het zweet op mijn rug en toen was het net 7 uur. Later kwamen we bij een watertank daar kwam ik ook Matt de belg weer tegen. Een Spanjaard heeft nog een foto van mij gemaakt. Oh ja, ik ben gisteravond nog naar de kapper geweest, lekker kort weer voor € 10. De weg vervolgd het zou een vlakke etappe worden, mooi niet, veel stijgen en dalen, eindelijk om 9.00 kwam er een bar in zicht, het was er heel druk, een grote groep jongens zat er te eten. Maar die gingen snel weg, ik kwam ook nog 2 Amerikanen tegen die ik in het klooster in Burgos had meegemaakt. Zo zie je dat je elkaar toch weer ziet. Later ook nog een man gesproken die ik in Punta la Reina had gezien. Ik heb alleen Markus nog niet gezien, die moet hier nu ook wel zijn. De route ging nu een half uur steil naar beneden, dat doe ik dus rustig aan anders gaan je knieën eraan. Volgende stop bij een bar even lekker uitgerust. Toen de laatste kilometers, Sarria kwam in zicht, ik dacht ik loop een beetje de stad in, ga ik naar de 1e herberg die was vol, ik dacht verdorie. Even doorgelopen en nu zit ik in een bijna nieuwe herberg, ik was weer de eerste in de kamer, het was ondertussen 12.00. Dus kon lekker douchen er wachtte niemand. Daarna even mijn ogen dicht gedaan en toen de stad in, het heeft 9000 inwoners. Ik ben eerst iets gaan eten en daarna de geldautomaat opgezocht. Want in de kleine plaatsjes heb je die niet. Het is vandaag een heerlijke dag om te wandelen, eerst mistig en nu nog bewolkt. Ik ga hier nog even op zoek naar een klein rugzakje, de andere heb ik ergens laten liggen. Maar als ik met het vliegtuig naar huis ga is het handig als ik een rugzakje heb, er zijn hier veel winkels, dus ik ga vanmiddag even de toerist uithangen.

IMG_20170622_065512_BURST001_COVER

1_204

IMG_20170622_183142

1. Nel:
    22 juni 2017
    Wat een verhaal weer, je maakt echt van alles mee. Maar je mag best even van je ""Vakantie genieten " Dikke kus van ons.
  2. Corina:
    22 juni 2017
    Amerikanen zijn altijd anders :-) Net als de Billy Turf bij op onze trip in Vietnam. Maar achteraf kan je wel altijd lol over ze maken. Succes weer morgen! Xx
  3. Anke:
    23 juni 2017
    Jammer dat je niet naar Samos bent geweest. Maar als het zo warm is wil je altijd de kortste route kan me voorstellen.
    Gisteren gewandeld in 33 graden ppppfffff.
    Geniet maar lekker van je CAMINO.
  4. Guri:
    24 juni 2017
    Hoi Symone
    Ik heb op de kaart gekeken ik denk nog een weekje en dan ben je op de eind bestemming.Petje af hoor.
    Groetjes Guri