2 juni

2 juni 2017 - Santo Domingo de la Calzada, Spanje

Najera nar Santo Domingo de la Calzada - 20,6 km

Vanmorgen weer een drukte van belang om 5.45. Ik ben om 6 uur opgestaan, alles ingepakt, een appel gegeten en op pad. Loop ik 10 min. Gaat het regenen, poncho aan even later weer droog, niet meer geregend. In Azofra eerst maar ontbeten, daar was een mevrouw van 83 jaar die ook de camino loopt, ongelooflijk ze zag er goed uit!  Verder de hele dag een lange klim naar Ciruena, daar was een golfbaan aangelegd en een heel dorp gebouwd, maar er woont niemand een spookstad dus. Even wat gegeten in een ander dorp. Het was erg warm, toen op weg naar het eindpunt, begint het te onweren en bliksemen, best eng gelukkig was ik bijna in het dorp en daar ben ik een cafetaria in gegaan en toen ging het toch gieten. Weer droog verder naar de herberg, het is er een van het cistercienzerklooster, het kruis hing naast mijn bed. Er was een man die vroeg of ik ook mee wilde eten, hij ging het maken voor € 5. Was gezellig, 3 Duitsers, 1 Spanjool en 1 Engelsman, heerlijk gegeten en gepraat. Dit is het weer even.

Nog naar de kerk gegaan, daar zitten een paar witte kippen, dat herinnert aan het wonder van Santa Domingo.