23 juni

23 juni 2017 - Gonzar, Spanje

Sarria naar Gonzar - 30,5 km

Gisteravond kwamen om 10 uur nog 7 Spaanse dames binnen. Gingen op hun gemak hun tas ordenen, dus wij zeiden dat het licht uit moest en dat vonden zij raar. Dus ik sliep pas laat en 5.30 ging ik eruit. Om 6 uur eerst de stad uit zien te komen, het begon met een aantal trappen die wij op moesten. Er was een echtpaar met een wandelwagen met een 3 jarig kind, dan ben je toch niet goed bezig. Het was een mooie route met veel dorpen. Oh ja vanaf Sarria lopen veel Spanjaarden.de laatste 100 km. Dus het was best druk vandaag en allen hadden de herberg gereserveerd, dat doe ik nooit. Onderweg waren er een aantal mensen die van alles te eten en drinken hadden neergezet voor de pelgrims. Het is dan donativo, dus wat het je waard is. De route was weer stijgen en dalen. Aan het einde een hele steile afdaling, goed dat ik de stokken heb. Ik was om 13.00 in Portomarin, maar ik wilde daar niet blijven met al die spanjaarden. Dus ik dacht ik loop door naar het volgende dorp. Dat viel tegen het was nog 2 uur lopen een lange weg. Eindelijk was ik er toen was het al 15.30. Ik was net op tijd, ik had het laatste bed. Het was een bovenbed, maar er was een aardige jongen die met mij wilde ruilen, heel lief. Eerst douchen en de was doen en daarna uitrusten. Morgen doe ik minder km. Dit was te gek. Het is nu ook weer warm, mijn tenen zijn een beetje week geworden, dus die moet ik even verzorgen. Het is een kamer met 22 bedden en dit is de enige herberg in het dorp. Dit is het even voor vandaag, ik ben bekaf. Er is nu nog 84 km te gaan.

1. Marjan Stam:
    24 juni 2017
    nog 84 km. Ik vind dat best nog veel, maar jij na de honderden die je al gelopen hebt natuurlijk niet Neem goed je rust. En je niet teveel ergeren aan al die laatste 100 km lopers. Je nadert het einde en ik vind het zo knap van je.
    Liefs
    Marjan
  2. Nel:
    25 juni 2017
    Hoi Symone, goed dat je voeten, goed gaat verzorgen, want het zal je toch niet overkomen dat je nu nog blaren ga lopen. Het gaat echt super goed.