21 juni

21 juni 2017 - Triacastela, Spanje

Linares naar Tricastela - 15,5 km

Gisteravond samen met een Engelsman en een Amerikaanse gegeten in het pension. Het pelgrimsmenu is zoveel dat kan ik niet op, het kost € 10 inclusief water en wijn. Daar heb je bij ons niets voor. Wij waren de enige pelgrims vanmorgen samen met de Amerikaanse om 6 uur vertrokken, het was nog donker. Zij vond het wel fijn dat ik er ook was, want het donker was niet haar sterkste kant. Maar zij liep voor mij te snel en dat zei ik ook, ze ging iets langzamer tot het licht werd en toen heb ik haar niet meer gezien. Galicie is een mooie omgeving, veel bossen en bergen. Om 8.30 eindelijk ontbijt na een heel steile klim kon ik daar even bijkomen. Het bleef stijgen en dalen, dat is slecht voor je knieën. In Filloval heerlijk even uitgerust en gepraat met een Deens echtpaar en hun zoon van 9 jaar. Zij lopen de hele camino en dat kind vind het prachtig, hij mocht eerder van school, de juf zei je leert meer onderweg als op school. Toch mooi dat ouders dit doen. Na de stop was het constant dalen, maar wel door een bomenlaan. In Ramil was de oudste kastanjeboom, foto gemaakt. Toen nog een klein stukje naar het eindpunt vandaag. De herberg was nog niet helemaal schoon maar ik mocht toch binnenkomen , heel aardige vrouw. Er is nog niemand dus de douche was voor mij. Daarna even geslapen en nu zit ik een broodje te eten. Het was heel warm, ik was om 12 uur in de herberg. Nu komen er steeds meer pelgrims binnen, ik had nu wel de 1e keus voor een bed. Nu ga ik het dorp even bekijken.

IMG_6205

1. Corina:
    21 juni 2017
    Hey Mam je schiet al lekker op richting Santiago! Ben het boek over de camino aan het lezen wat ik van jou heb gekregen, dus loop een beetje achter je aan :-) Maar wel grappig want zij beschrijft het precies zoals jij. Xx
  2. Nel:
    21 juni 2017
    Je gaat echt goed hoor, wij zijn ook benieuwd hoeveel kilometers je nog moet, en wanneer je planning is om aan te komen ??
    Dikke kus van ons.
  3. Anke:
    21 juni 2017
    Hoi Symone, wat mooi weer een flink stuk verder en dat met deze warmte. Wij wandelen nu in het Gooi de 4 daagse 28 a 3paar graden ppff. Een tip voor morgen maak een klein ommetje naar het klooster van Samos hele mooie route 6 km. staat er in mijn boekje. Heel veel succes en Buen Camino.