20 juni

20 juni 2017 - Linares, Spanje

Las Herrerias naar Linares - 14,3 km

Vanmorgen pas om 7.00 vertrokken. Vannacht hadden wij brandalarm, de 2 mannen op mijn kamer keken of er iets te zien en toen dat niet zo was gingen ze gewoon weer slapen. Ik dacht ik doe dat niet ik ben niet voor niets de dochter van een brandweerman. ik ging op onderzoek uit, maar op onze etage was niets te zien. Toen dacht ik misschien is het in de keuken, dus ik naar buiten om te kijken ook niets te zien. Wil ik weer naar binnen , kon niet de deur is van buiten niet te openen, ik hard kloppen op het raam maar die kerels horen niets. Daar stond ik dan met mijn kleren aan op blote voeten. Ik ben op de bank gaan zitten en wachten wanneer er iemand zou komen. Dat heeft 3 kwartier geduurd toen kwam de Nederlandse eigenaresse eindelijk kijken. Er bleek vals alarm, maar ondertussen was het wel 1 uur later dat ik in bed lag. Vandaar mijn late start. Het werd direct een zeer steile klim naar het eerste dorp La Faba om 9 uur kwam ik daaraan. Buiten adem maar wel een mooi uitzicht. Even thee genomen en weer verder. Het volgende dorp 2,3 km verder is het laatste dorp van de provincie Leon, het wordt nu Galicie. Nog een 3 km verder omhoog weer veel stenen op het pad, maar mooi de bergen te zien. De top is in O Cebreiro. Dit is een museumdorp, het leek wel Volendam, wat een toeristen en prullaria verkoop. Dat had ik gauw gezien, het was 11 uur dat ik er was. Even wat gedronken en toen weer verder, ik dacht nu ga ik wel omlaag, maar nee weer op en neer. Soms erg steil en ik dacht in het volgende dorp stop ik. Zo gezegd in Linares een kamer genomen, was het enige hostal dat er was. Ik dacht het is mijn trouwdag dus ik trakteer mezelf. Keurige kamer met douche voor mezelf, ik kan hier eten en mijn was wordt gratis gedaan. Nog lekker buiten gezeten, er gingen koeien langs het terras.

IMG_6188

IMG_6191

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nelis:
    20 juni 2017
    Gefeliciteerd nog mam, verwen jezelf maar effe een keer goed, blijf het stoer vinden hoor wat je doet, hou vol lieve schat, kus van ons!
  2. Marjan Stam:
    20 juni 2017
    Gefeliciteerd met je trouwdag en verwen jezelf dus maar even.
    Je schrijft leuke verslagen hoor.Ik lees ze graag. En ik vind het zo knap dat je dit allemaal loopt en gelukkig gaat het goed met je benen. Die hitte is wel vervelend, maar jij gaat het redden. Je neemt steeds weloverwogen beslissingen. Dus jij redt het zeker. En wat een mooie uitzichten heb je.
    Liefs Marjan
  3. Anke:
    20 juni 2017
    Dat was een kort nachtje Symone, toch wel even schrikken. Ja, en dan nog buiten zitten midden in de nacht. Maar O, Cebeiro ook weer gehad mooi uitzicht daar toch?
    Je gaat lekker zo en gelijk even weer de rust pakken in een mooie kamer en alleen.
    We genieten van je verhaal elke dag weer.
    Buen Camino.
  4. Monique Ziere:
    Hoi buuf!
    Gelukkig was de brandmelding loos alarm!! Ik heb inmiddels geen pet meer over, heb ze allemaal voor je afgenomen!!!
    Maar wat schrijf je toch leuk! Je ziet het voor je als lezer!!
    Veel wandelplezier! Maar dat gaat wel lukken!
    Groetjes!
  5. Nel:
    21 juni 2017
    Dat is toch weer een spannend verhaal, zit je zomaar door een brandalarm op de stoep te wachten tot je weer naar binnen kunt. Maar je flikt het toch steeds weer. Proficiat met je trouwdag, en geniet van je lekkere kamer.
    Dikke kus van ons.