16 juni

16 juni 2017 - Molinaseca, Spanje

Foncebadon naar Molinaseca - 20,7 km

Gisteravond lekker gegeten met 2 dames uit Nieuw Zeeland. Vanmorgen om 6.00 opgestaan, ontbijt gegeten en om 6.30 op weg. Het dorp waar ik sliep was een paar jaar geleden helemaal niets meer, maar nu zijn er allemaal nieuwe herbergen gekomen, dus de camino is goed voor de zaken. Ik begon direct met de klim naar het Cruz de Ferro dit ligt op 1531 mt , hier leggen pelgrims een steen neer die zij van huis hebben meegenomen. Ik heb dit ook gedaan, deze steen was van Bram en die heb ik daar neergelegd. Het was een mooi moment, alle mensen zijn toch even stil bij dit kruis, ieder met zijn eigen gedachten. Toen kwam er een kleine afdaling en daarna nog een klein klimmetje. Maar mooi uitzicht over de bergen. Tot het 1e dorp was het nog te doen, daar was ik om 10.00, even wat gedronken  en gegeten.  De weg vervolgd en het pad werd steeds slechter alleen maar naar beneden over rotspaadjes en veel stenen, je moet zo goed opletten dat je niet valt. En heet dat het werd, ik heb veel even gezeten en water gedronken onder een boom, leuke gesprekken ook heb je dan want meer mensen gaan even uitpuffen. Het laatste stuk was heftig tot het dorp waar ik nu slaap, ik was het helemaal zat en zit nu in een hotel met airco. Ik vond dat ik dat wel verdiend had. Ik zit nu uit te rusten en ga zo even het dorp in.  Morgen weer met vernieuwde energie verder. Leuk dorp langs een rivier, het hele dorp was aan het zwemmen.

IMG_6165

IMG_20170616_101125

IMG_20170616_151408

1. Corry:
    16 juni 2017
    Hoi Symone,
    Nou die overnachting in een hotel met airco heb je zéker wel verdiend! Wel een emotioneel moment lijkt mij, de steen van Bram daar plaatsen, maar wel héél erg mooi!
    Ik bewonder je hoor, maar ben ook een tikkeltje jaloers op je. Hoop het ook ooit nog te mogen beleven als ik gepensioneerd ben.
    Heel veel succes de komende etappe, hoop voor je dat het iets koeler wordt,
    Dikke kus van ons
  2. Anke:
    16 juni 2017
    Hoi Symone, helemaal gelijk een hotel met airco. Na een nachtje rustig slapen en morgen weer fit op voor de volgende etappe. Dat wij bij het dorpje kwamen waar nu nieuwe hostels of refugio's zijn was toen een zooi. Onze steen ligt ook op de berg van stenen bij Cruz de Ferro een speciale plek. Buen Camino morgen.
  3. Tony:
    17 juni 2017
    Zo mam dan zul je nu echt een heerlijk nachtje hebben gehad. Mooi dat Cruz de ferro! Gaaf dat daar nu iets ligt en blijft liggen met de herinnering aan Pa!
  4. Nel:
    18 juni 2017
    Geweldig, maar zeker voor jullie gezin ook emotioneel dat je daar de steen van Bram hebt neergelegd, en deze zal daar blijven tot in de eeuwigheid. Dikke kus Theo en nel.